JUBEL I LØYPA: Salgskonsulent i Tine, Janne Hoel (t.v) tok turen opp til Lene Heltne og Ayla Lindhagen i Eurospar Moa, der de sto i turløypa opp Spjelkavikfjellet og delte ut drikke til turgåere. Foto: LINA WALDERHAUG


Gledet turgåere

Jublet over finaleplass på turstien opp Spjelkavikfjellet.


Av: Lina Walderhaug

22.juni 2021



baronen pageann

 Spjelkavika.no | NYHETER: Spenningen har vært høy blant de ansatte i Eurospar Moa, og like før helga fikk de beskjed om at de var i finalen som «Årets Matgledebutikk 2021».

Pop-up
Og reaksjonen? Jo, for å feire finaleplassen i den prestisjetunge konkurransen pakket de to ansatte ned et godt utvalg drikkende TINE produkter og satte kurs mot Spjelkavikfjellet lørdag.
 
Litt opp i turløypa satte de opp en pop-up stand der de delte ut drikke til tørste turgåere.
 
Det er 16. gang det skal kåres en «Årets Matgledebutikk». Et initiativ fra blant annet Tine.
 
Matglede
Vinnerne av konkurransen kåres 21.oktober, som også er ostens dag.
 
Da går finalen, og gjengen hos Eurospar Moa får vite om de kan juble for 1.plassen, som premieres med en unik inspirerende og faglig studietur til Toscana, i følge arrangørene.
 
Kriteriene for å være en god matgledebutikk kjennetegnes, i følge arrangøren, av at butikken vet å utnytte ressursene man har til rådighet, har dyktige ansatte, gir inspirasjon og at butikken har en plan for å spre ekte matglede gjennom hele året.
(Saken fortsetter under bildet):

BESØK: Steinar Sandvik var en av mange som stoppet opp ved standen til Lene og Ayla i bakkene opp Spjelkavikfjellet lørdag.
Foto: PRIVAT


Mystery shopper

Det er butikkene som selv i innledende runder må ta bilder og dokumentere jobben som gjøres.
 
Nå knytter spenningen seg til om butikken på Amfi Moa tar storeslem i konkurransen.
 
Eurospar Moa kan imidlertid forvente besøk av en såkalt Mystery shopper, altså et uanmeldt besøk av en handlende som skal ”sjekke forholdene”.
Dette kommer i tillegg til at juryen kommer på besøk i et avtalt møte.
 
For de turgående på Spjelkavikfjellet sist lørdag hersket det ikke tvil om årsaken til at medarbeiderne i Eurospar Moa, Lene Heltne og Ayla Lindhagen hadde stilt seg opp ved stien.
 
Byr på seg selv
For turgåerne ble møtt med latter, glede, valgfri drikke og store plakater med påskriften; ”Vi er i finalen i årets Tine Matgledebutikk”.
 
Også salgskonsulent Janne Hoel hos Tine hadde tatt turen opp til Lene og Ayla.
 
-Det er bare fantastisk å få jobbe med slike kreative og engasjerende folk som dette, sier hun til Spjelkavika.no.
 
-Vi har et utrolig godt samarbeid, og de er kjempeflinke, og de byr på seg selv, sier Hoel, som også er imponert over butikken som nå er finalist.
 
-De har gjort det helt fenomenalt fint inne i butikken også, sier hun.
 
Fornøyde
Lene og Ayla er også fornøyd.
 
-Vi gikk opp med hver vår sekk på 17 kilo med varer i hver sekk, samt 150 kopper. Og det kom minst 150 turgåere forbi oss, forteller Lene, som sammen med Ayla bekrefter at de også er strålende fornøyd med dagen.
 
Nå venter vi alle på ostens dag, i håp om at Eurospar Moa skal dra det hele i land.